Een psychodiagnostisch proces waarin men de beleving van een kind in kaart wil brengen, ontvouwt zich niet vanzelf. Vertrekkend van een psychodynamische reflectie over symptomen en de vragen van het gezin of de context, zoekt de diagnosticus een opstelling en een passend relatieaanbod waarbinnen hij soepel en interactief diagnostische instrumenten zal hanteren. Hoe stemt de diagnosticus zich tijdens een belevingsonderzoek af op de unieke betekenissen van het kind dat hij voor zich heeft? Hoe brengt hij een proces van verdiepend exploreren op gang dat de binnenwereld van een kind begrijpbaar maakt?
Doelgroep
Psychologen, pedagogen en kinderpsychiaters, werkzaam in de klinische praktijk.
Basiskennis van psychodiagnostiek is gewenst.
Doelstelling
Na afloop van de cursus hebben de deelnemers kennis gemaakt met de psychodynamische manier van werken tijdens een diagnostisch proces. Tevens hebben zij geoefend op concreet materiaal en zijn zij in staat deze visie toe te passen in hun eigen werksetting.
Inhoud
Werkwijze
Theoretische inleiding, bespreking van methodiek, casuïstiek.
Kostprijs: 775
JHB De Blauwput, Martelarenlaan 11A, 3010 LEUVEN
Copyright © 2015 - 2024 All Right Reserved. RINO Vlaanderen
Gemaakt door Simon Meurs
IMH Brochure 2023-2025